We zijn enorm ambitieus: we willen de komende jaren nog veel meer jongeren bereiken én meer impact maken!
We willen de burgerschapsprojecten Globaland (XL) en Serious Games flink uitbreiden in Nederland en Vlaanderen. Het kwantitatieve doel is om binnen 5 jaar te groeien naar een bereik van 500 scholen en 75.000 jongeren per jaar. Dit willen we bereiken met een combinatie van projectdagen en het spelen van Serious Games onder licentie op het VO en MBO.
Kwalitatief willen we eind 2025…
• ...het spellenplatform Serious Games gevuld hebben met 12 verschillende minigames.
• ...voor iedere minigame 5 burgerschapsthema's ontwikkeld hebben waarover het spel gespeeld kan worden.
Vanaf 2026 streven we ernaar om...
• ...het spellenplatform Serious Games onder licentie aan te bieden aan het primair onderwijs in Nederland en in Vlaanderen.
• ...het Globaland (XL)-project en het Serious Games platform volledig in het Engels beschikbaar te maken voor het tweetalig onderwijs en voor mogelijke uitbreiding naar andere (Europese) landen.
“Bij het maken van plannen proberen we steeds de balans tussen bereik en impact te vinden. Dus verantwoorde groei, zodat we onze kwaliteit behouden.”
Michel Vossenberg
Directeur Cross Your Borders
We zien grote kansen voor onze wereldse schoolreizen. Met het voortraject waarin jongeren zelf hun eigen reissom bij elkaar verdienen, zijn de reizen breed toegankelijk geworden. Kwantitatief willen we in 5 jaar groeien naar 50 reizen en 1.000 reizigers per jaar. Kwalitatief zijn we van plan om in die periode…
• …nieuwe activiteiten aan de huidige bestemmingen toe te voegen, zodat scholen een reis op maat kunnen samenstellen.
• …meer gastgezinnen te zoeken, zodat we kunnen wisselen en de reizen authentiek en uniek blijven voor alle partijen.
• …nieuwe reisbestemmingen toe te voegen, bijvoorbeeld in Oost-Europa of het Midden-Oosten.
• ...het voortraject verder te ontwikkelen, zodat we leerlingen helpen de reissom te verdienen, én hen inhoudelijk goed voorbereiden op de reis.