Hieronder vind je een overzicht van de creatieve werkvormen die voorbijkomen gedurende het Company FunFair-project

Via een interactieve, klassikale quiz maken leerlingen kennis met de onderwerpen van Company FunFair. De quiz bestaat uit kennisvragen, informatieve minidocu's en leerzame cartoons. Verder is er ruimte voor meningsvorming en discussie in de klas. De onderwerpen die aan bod komen zijn belastingen, jonge ondernemers, microkredieten, eerlijke handel en het belang van bedrijven voor de ontwikkeling van een land.

De leerlingen maken in teams een online bedrijfsplan voor hun eigen onderneming. Hier is een speciale app voor ontwikkeld waar ze stap voor stap doorheen worden geleid. Elke stap in het bedrijfsplan wordt geïntroduceerd door een klassikaal spel. Als het bedrijfsplan compleet is, zijn de taken en doelen voor iedereen duidelijk en kan de uitvoering beginnen.

'Company Links' is een spel dat draait om de promotie van bedrijven. Welke bedrijven spreken jou aan? Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Hoe kun je je eigen bedrijfje profileren en hier een succes van maken? De vorm van Company Links is een combinatie van 3 kleine spelletjes: pictionary, geheugentrainer en het ouderwetse memory-spel in een modern jasje.

Leerlingen zijn zelf verantwoordelijk voor hun product of dienst. Hiervoor gaan ze creatief aan de slag door hun producten te maken, sponsoren te regelen of inkopen te doen. Om dit voor elkaar te krijgen, maken de teams gebruik van hun eigen netwerk en kunnen ze een microkrediet afsluiten. Tot slot moet voor de aankleding van het marktkraampje flink worden geknutseld. Werk aan de winkel dus!

Leerlingen houden een 'elevator pitch' over hun bedrijfje. Tijdens een korte presentatie laten ze aan hun klas zien hoe ze hun onderneming hebben opgezet en wat ze hebben gemaakt en geregeld. Ook oefenen ze met het aanspreken van klanten op de markt. Het doel is dat leerlingen elkaar inspireren en de laatste tips voor de markt uitwisselen.

De markt is een feest! De vrolijke aankleding, sfeervolle muziek en gezellige drukte zorgen voor een topsfeer. De leerlingen presenteren hun producten en diensten zo aantrekkelijk mogelijk en alle kraampjes zijn mooi aangekleed. De jonge ondernemers spreken mensen aan, draaien hun bedrijfje en verdienen zoveel mogelijk geld voor het goede doel.