Het project begint met een spetterende trailer die de leerlingen warm maakt voor het project. Daarna gaat het project echt van start, met een interactieve quiz, waarin kennis wordt gemaakt met het thema 'ondernemerschap'. Voor elk projectonderdeel krijgen de teams punten, die hun plek op de ranglijst bepalen. De ranglijst is te zien in het 'commandocentrum', het kloppende hart van het project.
De eerste projectdag staat in het teken van het opzetten van een eigen bedrijfje. In teams worden de leerlingen stap voor stap op weg geholpen om een digitaal bedrijfsplan te maken. Elke stap wordt geïntroduceerd door een creatieve spelvorm, zoals een interactieve quiz, een minidocumentaire, memory of pictionary.
Als alle stappen zijn doorlopen en het bedrijfsplan compleet is, begint de uitvoering. Leerlingen gaan aan de slag met het maken en regelen van hun product of dienst. Hiervoor gebruiken ze hun eigen netwerk, creativiteit en unieke kwaliteiten. Er wordt rondgebeld voor marketingmogelijkheden, sponsoring en andere hulp. Aan het eind van dag 1 is het bedrijfje zo goed als klaar... op naar de marktdag!
De tweede dag van het project staat helemaal in het teken van de markt! Het begint in de klas met het maken van een grote bedrijfsposter voor op het kraampje. Daarna pitcht elke groep zijn bedrijfje aan de klas, om van elkaar te leren en om te oefenen met het aanspreken van klanten op de markt. Na de pitch vinden de laatste voorbereidingen plaats en worden de marktkraampjes startklaar gemaakt.
En dan barst het feest los! De teams runnen hun bedrijfje en ontvangen docenten, leerlingen, familie en buurtbewoners op de markt. De bedrijfjes krijgen punten voor de kwaliteit van hun product of dienst, oog voor duurzaamheid, de aankleding van hun kraampje en natuurlijk de opbrengst. Tijdens de afsluiting worden de winnaars van het project bekend gemaakt. De winst gaat naar microkredieten voor jonge ondernemers in Tanzania.