OP NAAR KENIA!

 

Vanochtend was het om 08:00 uur dan echt tijd om afscheid te nemen van onze gastgezinnen. De buddy’s werden bedankt voor hun goede zorgen en we hebben nog een afsluitende groepsfoto gemaakt. 📸 


Met de backpacks op het dak vertrokken we met het busje voor een lange reis naar Kenia. 🚌 Onderweg hebben we het topje van de Kilimanjaro weer mogen bewonderen. Even een korte stop om de benen te strekken en wat foto’s te maken.

Ondertussen was het grote gedeelte van de groep gefocust op de natuur, want hier zouden we wel eens wildlife kunnen spotten. Op het moment dat iedereen de hoop een beetje had opgegeven schreeuwde Ivar door de bus giraffe! 🦒 De chauffeur trapte op de rem en keerde om. We zagen niet één giraffe, maar zelfs twee! Ze waren rustig aan het eten. De gids vertelde ons dat het de Masai giraffe waren en dat ze al wat ouder zijn. Dit is te zien aan de lengte van de dieren! 


Na deze bijzondere stop reden we verder naar het Masai dorp. Hier zijn de huisjes nog gemaakt van koeienpoep en hebben ze takken als dak. We kregen een inkijkje in een van de huisjes, waar de eigenaresse trots achter het brandende vuur zat. Dit vuur blijft altijd aanstaan, omdat het dan minder tijd kost voor het koken. Mannen en vrouwen slapen altijd apart, tenzij het nodig is om samen te slapen 😉. Een man mag meerdere vrouwen hebben en de hoeveelheid hangt af van de hoeveelheid koeien die hij heeft. Klaas vroeg om hoeveel het dan ging om één vrouw te mogen hebben en de gids antwoordde met ongeveer 100. We kwamen tijd te kort zo interssant vonden de reizigers het om te weten hoe de Masai leeft, maar we moesten verder richting Kenia.


Volgende stap was de grensovergang. Dit was een hele belevenis op zich. Er moest eerst een formulier ingevuld worden met onze gegevens. Nikki vroeg: ‘Moet dit in het Engels? En wat is dan mijn naam in het Engels?’ We moesten onze handen wassen en onze temperatuur werd gemeten. Vervolgens moesten we in de rij gaan staan om Tanzania uit te gaan. Daarna moesten we in de volgende rij gaan staan om Kenia weer in te mogen. Gelukkig mocht iedereen Kenia in! 


Na de grensovergang stond er lunch klaar. Een korte lunchstop en we vervolgden onze weg door Kenia richting Nairobi. We kwamen steeds dichterbij de stad en dit was aan de drukte ook te merken. Er was genoeg te zien onderweg! 


Na een lange rit kwamen we aan in het appartement. Iedereen heeft een fijne slaapplek en we hebben lekker gegeten. Vanavond liggen we allemaal lekker op tijd in bed, want morgenochtend is het dan eindelijk tijd voor de safari! 🦒🦓


Slaaplekker! 😴