OP NAAR HET DORP!
Gisteren stond iedereen om 08:00 uur klaar om eindelijk naar Tanzania/Kenia te vertrekken. Iedereen had er erg veel zin in! 😃
Boaz en Tim hadden gelijk een rolstoel te pakken en reden elkaar rond op Schiphol. Op het vliegveld werd even gecheckt waar iedereen het meeste zin in heeft. Lisanne riep heel enthousiast dat ze het meest zin heeft in het verblijf bij de gastgezinnen. De eerste vlucht naar Istanbul was goed te doen.
Op het vliegveld van Istanbul keek iedereen zijn ogen uit. De vlucht naar Kilimanjaro verliep volgens schema en om 01:40 uur landen we met een (stevige) landing op Tanzaniaanse bodem. 🛬 Tim had inmiddels zijn camera al vol, want die bleef maar foto’s maken van alles wat hij zag. De paspoort controle duurde eventjes maar uiteindelijk zaten we met z’n allen in het busje onderweg naar het hostel. Eenmaal daar aangekomen werden we verwelkomt met een lekker mango sapje.🥭 Daarna was het tijd om lekker te gaan slapen.
Om 10:00 uur zaten we na een kort nachtje weer aan het ontbijt. De tafel was buiten gedekt. Dit was helaas voor korte duur, want we kregen een buitje over ons heen. 🌧️ Tijdens het ontbijt werd alvast de tactiek voor de voetbalwedstrijd door Boaz, Tim, Klaas, Ivar en docent Erik doorgesproken. Youp deelde even mee dat we niet teveel van hem moesten verwachten, want hij heeft ‘de conditie van een kattenbakkorrel.’
Na het ontbijt stapten we in het busje om naar het dorp te vertrekken. De sfeer zat er goed in en Tim werd de aangewezen Dj. Onderweg moest er nog even geld gewisseld worden. 1 Tanzaniaanse shilling staat gelijk aan 0,00033 euro.
De reizigers voelden zich erg rijk. 🤑 Rosanne riep: ‘Ik kan wel president van Tanzania worden.’ Daarna reden we verder naar het dorp.
In het dorp aangekomen werden we verwelkomd door de buddy’s met een welkomslied. Daarna was er kort tijd om elkaar te leren kennen. Iedereen vertelde zijn/haar naam en wat hij/zij leuk vindt om te doen. Vervolgens werd er gezamenlijk geluncht. Patat, kip en salades stonden er op het menu. Dit werd goed ontvangen door de groep.
Na de lunch kregen we een taalles van de lokale gids David. Hij vertelde ons hoe we de gastgezinnen kunnen groeten in Swahili, de taal die wordt gesproken in Tanzania. Ook hebben we leren tellen en de dagen van de week geleerd. Daarna werden de buddy’s gekoppeld aan onze reizigers. Er werd verder kennisgemaakt en daarna was het tijd om naar de woningen van de buddy’s te vertrekken. Iedereen zat er goed bij en heeft een fijne slaapplek. Nikki en Rosanne hebben misschien zelfs wel het grootste bed van het dorp. 🛌 Tim en Klaas hebben al een potje gevoetbald en een wandeling door het dorp gemaakt. Ook Amber en Lisanne kregen een rondleiding door het dorp van hun buddy. Ivar en Youp waren al fanatiek aan het kaarten met hun gastgezin. Boaz en Ruben hadden besloten om even een powernapje te gaan doen. 😴
Om 18:30 stond het avondeten klaar voor iedereen. Er werd gestart met een lekker soepje en daarna was er rijst beef en waren er verschillende salades. 🥗 Na het eten was er nog even tijd om een spelletje te doen. Er werd weerwolven in het Engels gespeeld. Daarna was het tijd om lekker te gaan slapen.
Lala Salama! (slaaplekker) 😴