HET FILIPIJNEN-AVONTUUR IS BEGONNEN!

 

Eindelijk is het zover! Ons Filipijnen avontuur kon beginnen! Het was vroeg opstaan, maar om 06:00 vertrok de bus vanuit Enschede naar het vliegveld in Brussel ✈️! Al een hele rit op zich, maar Isabel en Femke begonnen alvast de spelletjes uit de tas te spelen, en Elin en Dewi begonnen om 8 uur ’s ochtends al samen met Wilco aan de chips. 


Eenmaal in Brussel aangekomen, gingen we moeiteloos alle checks door en was er nog tijd om even muziek te maken, wat te winkelen of te eten voor we de lucht in gingen. Zo speelde Elisa op de vleugel midden op het vliegveld, en wisten Mart, Gijs, Nick en Ingmar S. zelfs nog Burger King kronen te scoren! 


Eenmaal in de lucht maakte iedereen zich comfortabel voor een lange zit. Er werden veel films aan gezet, maar sommigen vielen ook al voor de eerste film in slaap. Bryan sliep achter elkaar door, totdat hij werd wakker gemaakt voor het eten. Evi en Elisa vermaakten zich met monopoly op de schermpjes, terwijl Florien intussen alle disneyfilms uitspeelde. Er werden hier en daar gelukkig best wat uurtjes slaap gepakt, maar er zat ook nog wel veel enthousiasme en energie in de groep.


En toen waren we in Hong Kong! De lange vlucht deed er net wat langer over dan gepland, dus we moesten even doorlopen door de overstapchecks om het te halen, maar voor we het wisten zaten we alweer in het vliegtuig naar Manila… al vond Dewi het wel lastig om de airco op het vliegveld achter te laten 🥵. 


Al snel zagen we de eilandjes al liggen vanuit het vliegtuig, we zijn in de Filipijnen! We kregen allemaal een stempel in ons paspoort en toen konden we de busjes instappen naar onze eerste bestemming in de Filipijnen! Het korte busritje maakte al diepe indruk. Wat veel hoge luxe flatgebouwen, en daarnaast een heel ander soort huizen! Bryan vond het naast die grote gebouwen net dominosteentjes lijken, alsof de wijk bij het minste of geringste in elkaar kon vallen. Thierry vond het ook super indrukwekkend om te zien hoe anders het leven hier is, en toen de anderen in slaap dreigden te vallen vond hij dat maar zonde, er is zoveel te zien! 


Na een stop voor lunch zijn we Rizal Park gaan ontdekken, het grootste park van Manila. Onze lokale gidsen Bart en Mailene vertelden ons over de geschiedenis en huidige belang van het park. Daarna begonnen Lisanne, Suus, Florien, Dewi, Isabel en Jennah spontaan met een Filipino mee te dansen die TikTok video’s aan het filmen was 💃. 


Na nog even rond te kijken in het park was het tijd om in te checken bij ons hostel 🏨. We waren wel toe aan een douche! Daarna hebben we lekker samen gegeten op het dakterras. De rijst is voor sommigen nu al een beetje een uitdaging, maar vanavond ging het er toch goed in! 


Sommigen speelden nog gezellig een spelletje, maar voor velen was het al snel tijd om lekker bij te gaan slapen na de lange reis hierheen😴. Dus zeggen we vanuit hier alvast welterusten, en gaan we morgen lekker fris op pad!